Wat Arun (Temple of Dawn)

Posted by Analyse at 8:46 AM

Sunday, December 09, 2007

Wat Arun, located on the west bank of the Chao Phraya River can be reached by boat from Tha Tien Pier - cost 3 Baht (near Wat Pho - Reclining Buddha). The decor, like all the other Buddhist temple in Bangkok is grandious.

I was greeted by this temple with superbly decorated temple guards. Who am I to say no to a quick pose?

Want a closer look? Lol. I look like a real tourist! Who says I'm here for work?

Inside this temple is of course a series of golden Buddhas. There's one detail which I didn't notice the last time I visited - the pictures of, I suppose, dead people displayed at the bottom part. Is this their cemetery? Really don't know. I'm a bad tourist, you see, lol.

The 79-meter high pagoda is of course the biggest attraction. Tourists are allowed to climb for a 50 Baht fee which I didn't pay. They probably mistaken me for a Thai. The beautifully-decorated-attractive structure is being carried by hundreds of Thai dancers and and is being watched closely by temple guards.

It's a sunny Sunday and the weather is really nice. Not a suffocating journey to visit and pictures come out as I want them to be.

Climbing the pagoda gives a good view of the east bank of Chao Phraya river. On the right is the Grand Palace and Wat Phra Kaeo view from Wat Arun and below is Wat Pho followed by the colorful roofs of the temples of Wat Arun.


Here's more lovely pictures around Wat Arun:


That last picture made me laugh. That's probably the reason why vendors don't entertain me when I buy baby clothes. I look like a highschool student, lol.

So that's it for my Sunday morning adventure. I still don't know what I'll do this evening tho...

41 comments:

duke said...

haahaha! oo nga! you look like a hs student with the last picture. I love Bankok's Architecture. I justs didn't like the river-- reminds me of Pasig river na mas malinis :)

Francine said...

wow, ganda naman ng mga pictures mo ana.sana makapunta din ako jan.by the way, yes balik na kami dito sa france.we arrived here last saturday pero trabaho kaagad.ako i worked almost whole day last week kaya ito sobrang busy tapos dami ko pang deadline sa opps

Bless said...

wow wonderful pics...i love to visit bangkok someday. hubby had been to thailand and he won't mind going back. as in jetsetter ka talaga :-)

Ann said...

Hindi ka nga mukhang nanay sa last picture.

Anonymous said...

I'm back ! Grabe dami ko ng na miss na post mo. Another busy sched ! Pictures are great, very colorful :D. I agree you look like a sweet 16, parang pumapayat ka ata lalo !?

this is HAZE

mitsuru said...

temple- hopping, huh?

next should be bar-hopping naman. lol

abt d lst pic, pwede ka pa palang pang lara croft, bangkok edition. :)

ScroochChronicles said...

hehehe, college student naman :)

nakakamiss ang bangkok!! my pal was just there and he was raving about the "teak house". i didn't get to visit that when we were there but he said that it was fantastic.

when are you visiting chatuchak?

raqgold said...

as long as you dont speak when you enter those 'foreingers should pay' places... you would save a lot, hehehe

Rhada said...

susme, parang dalaginding ang nasa picture...neneng nene pa...parang walang baby Louna na naghihintay sa bahay....kakainggit..hahaha

have fun in Bangkok! and post more pics pls!

Analyse said...

Duke, kaya nga di na ko nagreklamo at mas malinis pa river nila kesa sa tin e lol

Francine, asus, sobrang pagpapayaman na yan ha..

Bless, your hubs has reasons, masarap ngang bumalik dito.. ;)

Ann, lol.

Haze, wag mo na lang pansinin, lalong nangangayayat e lol

Mitsuru, ajejeh, flattered naman ako dun..

Analyse said...

Cookie, thanks for the info, ill probably ask my sis to visit it... been to Chatuchak the very first time i was here. Parang divisoria noong araw..

Raqgold, lol, thanks for the tip.

Rhada, dalaginding pa talaga yan, tinataghiyawat pa e lol

tintin said...

Verrry interesting....are you and your sisters having fun? What am i asking..of course you are!

Dhanggit said...

aw lucky you girl you are having a great time in bangkok..its one of my fave asian cities ive been lots of good shopping and great food...im jealous!!

mitch said...

hi,
i think familiar sa kin ung soi suanplu kasi sa soi suan plu 9 ata ung appartment ng uncle ng husabnd ko hahahah nung pumunta kami sa bangkok 2 years ago we stayed there we took the metro ata to go to mbk also may maliit na mall malapit lng i just forgot the name pero 30 baht lng until there. you should shop in chatuchak sana lng di ka maligaw hahaha sobrang laki nun eh nung andun kami sa bangkok 3 weekends kami andun hahaha. you should try ung bbq na kulay yellow also sa chatuchak may bbq fried try mo masarap cya. may siam square pa ata and underground aquarium? one time ngtaxi kami to go to mbk dinala kami sa world trade center tpos sabi yan na ung MBK we ended up walking until siam square to rite the mrt to MBK hahaha

Francine said...

ana, sexy ka pa rin ah.ano ba sekreto mo?

julie said...

Ana, you look so young and so slim!
Are you coming over here for a visit?

Hope everything is well, take care!

Julie
http://teacherjulie.com

nao said...

sexy mo pa rin bading, parang hindi nanganak ah =)

duke said...

madame! I tagged you on my latest post. hope you don't mind

happy holidays!

Analyse said...

Tintin, lol! but they're arriving tomorrow night so the fun is yet to come.

Dhanggit, oh I love this city too..can't get enough of it, really.

Mitch, i've been to Chatuchak already, and yes, it's just too big, and once you see something interesting, better buy it at once na, otherwise, di mo na mababalikan kasi maliligaw ka na hahaha..

lol on your MBK experience, medyo malayo din yun ha.. i was here last saturday to do some shopping.

Francine, parang di tayo parehong payat no hehe..

Julie, nope, di na ko matutuloy dyan. Kasi it's quite useless to go home again without Louna, baka batukan na talaga ako ng tatay ko hahaha..

Nao, ajejeh, nagmana laang ako sayo bading..

Duke, kk, ill check it out, i'll try to do it, pero pede next year na lang, hectic e ;)

happy holidays to you too..

lovelyn said...

parang high school student nga hehehe...galig nung place, really looks clean pa.

Soy said...

great photos!

MegaMom said...

Hey analyse! Now this is really quality "me-time"! Good on ya, girl! Mukha ka ngang neneng-nene. Kaya di ka siguro siningil, mukhang di ka kumikita ng Euro. :)

Francesca said...

Louna, ikaw ba yan sa photo?

raqgold said...

hi analyse, save some stories for the PMN: travel, i am temporarily taking over the section. i need your support :D

Leah said...

Very nice photos. Looks like you had so much fun. Who wouldn't with those amazing views.

You look great Ana.

btw, I tagged you
See here

bbr said...

the past 15 years that i have been traveling, BKK has been my favorite stop, and it never fails to fascinate me. yes, i did enjoy the same places, and i would not mind coming back.

MERRY CHRISTMAS and a PROSPEROUS AND BLESSED NEW YEAR!

Lucille said...

great photos, analyse! ganda talaga ng view tsaka mukha ka pang dalaga ah hehe

raqgold said...

merry christmas!

KK said...

Wow! As in wow Analyse, great travel shots!

Oo nga mukha kang bata sa photos mo, doesn't look like a mommy at all :)

Merry Christmas to you and your family!

nao said...

HAPPY HOLIDAYS bading! loveyou muah!!!

Heart of Rachel said...

Hi Ana. Thank you for sharing these beautiful photos. It's nice to have a great job with amazing travel perks.

Wishing you and your family a beautiful Christmas. God bless.

+ Liz + said...

Merry Christmas! I seems that your very busy this holiday season. I hope you update us when get back. Happy New Year!

Lizzz @ www.zitrozil.net

Bless said...

Happy New Year to you and your family!!!!

MegaMom said...

Yey, mayroon pang mas di nakakaupdate ng blog kaysa sa akin. Akala ko ako na ang malala...
I know what it's like. Am back on the traveling circuit, so the pre-Christmas business trip threw me off too.
Happy New Year analyse! Here's wishing you a great new year ahead!

AL said...

happy new year!!!!

Ladynred said...

Wishing you the best in 2008! Have a Blessed New Year to all!!!

Agring's Simply Digital

Rhada said...

Happy new Year Ms. Byutipul!!!

CresceNet said...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Maya said...

Wow,Maman!! Ang ganda ng mga photos mo. You have to tell me more about the place.

Anonymous said...

Here also have some nice photo




Emil Chang said...

Here also have some nice photo